Jump to content

Hej danskere


mpaam75

Recommended Posts

Advarsel til dem med tendens til forhøjet blodtryk:

Man skal bare lade være med at klikke på artikler fra oldrikken, der stadig ikke kan skelne mellem "kedelig", "uopfindsom", "dårlig til leg" og så - tradaaaaaaaa - "aseksuel": :evil: http://go.tv2.dk/sexogsamliv/2015-05-14-sexolog-saadan-forfoerer-du-en-kvinde

Jvf tidligere indlæg har der været civiliserede henvendelser til oldkrikken med inspiration til at anvende begrebet aseksuel mere korrekt og gerne konstruktivt - jeg er personligt sunket ned til hulemands-stadiet, så jeg vil lade eventuelt andre om at sidde i benet på oldkrikken :twisted:

Det er tydeligt at han bruger ordet "aseksuelt" forkert, og direkte negativt. Hvis man googler og læser om ham, så virker det også som om, at han kun interessere sig for "mere sex". Og ikke de tusinde af andre ting, det indebære at være sexolog. Jeg tror simpelthen ikke det andet interessere ham, og derfor er han også ligeglad med om han bruger udtrykket forkert. Han er vel sexologernes svar på Aldi, billig og dårlig kvalitet.

Skræmmende at han har været med til at etablere en sexologuddannelse.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Halløj :)

Hvis nogen af jer har 36 minutter, I kan undvære, så kan I bruge dem på denne dokumentar, som er resultatet af et svensk gymnasieprojekt. Og en advarsel - jeg har møvet mig med i filmen, så I skal også lige overleve 4 længere klip på engelsk med mig, hvis I ser den :P

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Tk9f9TSAhMc

Link to post
Share on other sites

Halløj :)

Hvis nogen af jer har 36 minutter, I kan undvære, så kan I bruge dem på denne dokumentar, som er resultatet af et svensk gymnasieprojekt. Og en advarsel - jeg har møvet mig med i filmen, så I skal også lige overleve 4 længere klip på engelsk med mig, hvis I ser den :P

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Tk9f9TSAhMc

Det er godt nok et flot projekt de har lavet :) (ja, jeg tænker som en lærer :P )

Synes de på en meget neutral og åben måde kommer rundt om aseksualitet og hvordan det kan være at leve med.

Link to post
Share on other sites

Halløj :)

Hvis nogen af jer har 36 minutter, I kan undvære, så kan I bruge dem på denne dokumentar, som er resultatet af et svensk gymnasieprojekt. Og en advarsel - jeg har møvet mig med i filmen, så I skal også lige overleve 4 længere klip på engelsk med mig, hvis I ser den :P

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Tk9f9TSAhMc

Fint med sådan en linse-lus :D

Link to post
Share on other sites

Lad os mødes og kigge på de sidste detaljer for meetuppet i juli.

http://doodle.com/zhkteuwky3zva8az

Vi skal have lagt os mere fast på programmet, og aftalt mødetid og -sted for hver af dagene.
Vi skal have aftalt hvem der bestiller bord til aftensmad.
Vi skal have fundet en deadline for tilmelding (ikke bindende som sådan, men det bliver vel det tal vi bestiller bord ud fra).
Og sikkert andet...

Jeg har skrevet til Digest og håber kommer på i denne uge. (Evaluering: Til en anden gang bør man nok have fundet en mere specifik plan for hvornår man vil gøre pr, som man måske kan holde hinanden op på - det blev lidt sent, fordi jeg pludselig havde travlt med 1000 andre ting.)

Håber vi kan være hos LGBT som vi plejer.
Jeg tror mødet måske ikke behøver blive superlangt, men vi kan jo gå et sted hen og spise bagefter (tænk gerne over forslag på forhånd ;)). Vi kunne også holde mødet et sted hvor man kan spise, men jeg tænker det er meget rart at have et 'lukket' lokale?

Vel mødt!

Link to post
Share on other sites

Håber vi kan være hos LGBT som vi plejer.

Jeg tror mødet måske ikke behøver blive superlangt, men vi kan jo gå et sted hen og spise bagefter (tænk gerne over forslag på forhånd ;)). Vi kunne også holde mødet et sted hvor man kan spise, men jeg tænker det er meget rart at have et 'lukket' lokale?

Jeg tjekker med lokaler så snart der ligger en endelig dato klar :)

Link to post
Share on other sites

http://doodle.com/zhkteuwky3zva8az

Håber vi kan være hos LGBT som vi plejer.

Jeg tror mødet måske ikke behøver blive superlangt, men vi kan jo gå et sted hen og spise bagefter (tænk gerne over forslag på forhånd ;)). Vi kunne også holde mødet et sted hvor man kan spise, men jeg tænker det er meget rart at have et 'lukket' lokale?

Vel mødt!

Mandag den 29. juni kl. 18? Har reserveret lokale just in case.

Link to post
Share on other sites

Super :) Og hvis nogen ikke kan huske adressen eller mangler GPS-koordinater for at finde frem (A Mermaid...), så send mig en besked. Vi ses! :)

Link to post
Share on other sites

Super :) Og hvis nogen ikke kan huske adressen eller mangler GPS-koordinater for at finde frem (A Mermaid...), så send mig en besked. Vi ses! :)

Årrrh, hvad! Der er allerede en redningsplan :wub: Jeg glæder mig allerede :cake:

Link to post
Share on other sites

Hey.

Jeg er styrtet på cykel og har slået hovedet og er blevet beordret til at holde mig i ro, så jeg kommer desværre ikke i morgen ):

I må have et rigtig godt møde! Jeg glæder mig virkeligt til meetup'et :D

Link to post
Share on other sites

Hey.

Jeg er styrtet på cykel og har slået hovedet og er blevet beordret til at holde mig i ro, så jeg kommer desværre ikke i morgen ):

I må have et rigtig godt møde! Jeg glæder mig virkeligt til meetup'et :D

God bedring! Og jeg kan kun anbefale at holde dig ordren om at holde dig i ro- det kostede mig flere måneder på langs efter et forkert råd om bare at drøne derudaf efter at have slået hovedet.

Vi ses igen :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Hey :) Nu har jeg fået skrevet med den amerikanske udvekslingsstuderende, der lige er flyttet til København, og gerne vil mødes med os over en kop kaffe, så her kommer et bud:

Er der nogen af jer, der har tid og lyst til at mødes med hende fredag den 4. september kl. 17 et sted inde i byen? (Bud på, hvilken café, vi kan benytte os af, vil jeg være taknemlig for :) )

Link to post
Share on other sites

Hey :) Nu har jeg fået skrevet med den amerikanske udvekslingsstuderende, der lige er flyttet til København, og gerne vil mødes med os over en kop kaffe, så her kommer et bud:

Er der nogen af jer, der har tid og lyst til at mødes med hende fredag den 4. september kl. 17 et sted inde i byen? (Bud på, hvilken café, vi kan benytte os af, vil jeg være taknemlig for :) )

Bogcafén er hyggelig, Café Nutid er OK og billig.

Jeg har et arbejdsmøde om eftermiddagen, der burde være slut til at jeg kan være med, men det er en af de lidt "risikable" arbejdsdage. Hvis I skriver, hvor I beslutter jer for at tage hen, så kan jeg være en måske'er :cake:

Link to post
Share on other sites

Hey :) Nu har jeg fået skrevet med den amerikanske udvekslingsstuderende, der lige er flyttet til København, og gerne vil mødes med os over en kop kaffe, så her kommer et bud:

Er der nogen af jer, der har tid og lyst til at mødes med hende fredag den 4. september kl. 17 et sted inde i byen? (Bud på, hvilken café, vi kan benytte os af, vil jeg være taknemlig for :) )

Jeg vil umiddelbart gerne :) jeg har et studiestartsarrangement den dag, men tidspunktet er ikke meldt ud endnu, så det skal jeg lige se først.

Link to post
Share on other sites

Fedt! :D Jeg tænker Café Nutid er et godt bud (vi kan ihvertfald altid prøve at starte ud der), så lad os aftale at mødes der, dem der kan :)

Link to post
Share on other sites

Jeg dukker også op på Café Nutid i morgen kl 17! Der står vist ikke noget om det i vores meetup-tråd... er der nogen der har noget imod at jeg lægger det op der?

Der er også en upcoming musik-festival på Tivoli som jeg gerne går til hvis nogen er frisk: http://www.tivolioffspring.dk/en

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at komme, men der har været nogle lange dage på arbejdet i denne uge, så ingen garanti...

Link to post
Share on other sites

oh! Jag elsker dansk, jeg findes at der være et meget gladt ad spröge dansk! :3 <3

Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at komme, men der har været nogle lange dage på arbejdet i denne uge, så ingen garanti...

Ha! og så glemte jeg absolut alt om det i går :(. Men jeg var simpelthen så træt i hovedet og havde en forkølelse under opsejling, så det var nok godt det samme :). Håber I hyggede jer :cake:

Ford Cortina, velkommen til! Ud fra den anden tråd gætter jeg på at du er fra Island ;). Ég ætlar að læra Íslensku, men indtil videre er andet kommet først...

Hvis du en dag er i København, så skriv herinde hvornår du kommer, så er der sikkert nogle af os, der gerne vil mødes.

Link to post
Share on other sites

Her er et kort hvis der var nogen af jer der skulle få lyst til at plotte jer ind :D

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zk--zvgsZnTw.kSegHeUoaPhE

Meget fedt :) Jeg har så lige det problem, at jeg har kigget på det og tjekket den tutorial, der linkes til, men der dukker altså ikke nogen menu op hos mig, der gør det muligt at tilføje en pin... Hvad pokker gør man så? :/

Link to post
Share on other sites

Havde faktisk det samme problem, men ventede en halv time og reloaded så siden, og derefter var alt som det skulle være :)

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer i morgen, men jeg bliver nødt til at smutte omkring kl. 18

Hyggeligt at se nye og gamle ansigter - Estrid og jeg må nærmest have afløst hinanden uden at nå at ses i denne runde :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
scarletlatitude

Information on a research study on "Perceptions of Asexuality in Denmark" split to this thread: http://www.asexuality.org/en/topic/125874-perceptions-of-asexuality-in-denmark/

scarletlatitude

Alternate Language forum moderator

Link to post
Share on other sites

Hi! I am a Psychology master student looking to interview people who identify as asexual in the Odense/Fyn area or Copenhagen. If you’re interested or want to know more, please don’t hesitate to contact me :)

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...