Jump to content

Hej danskere


mpaam75

Recommended Posts

Det var ikke meningen at det skulle lyde som om, at det var noget du "gerne ville" som i at du søgte det.

Cool. Det tænkte jeg heller ikke, du mente, men når man skriver sådan frem og tilbage kan man jo godt misforstå hinanden ind i mellem. Kunne ikke finde et tlf nummer på programmet, så jeg sendte dem en mail i stedet. Det var i sidste uge, og jeg har ikke hørt noget fra dem siden. Synes ellers jeg var høflig nok ;)

Og så lige en stor ros til en med profilnavnet Anilara inde på woman.dk, hvis du skulle falde over det her indlæg: Super, at du tager folks spørgsmål lige på inde på woman's chatsider. Der er i hvert fald en håndfuld derinde, der er blevet lidt klogere på emnet aseksualitet på grund af dig. Godt gået.

Jeg skriver det her, fordi jeg gætter på (ud fra hvad du har skrevet), at du kommer på asexuality.org en gang i mellem. Så thumbs up :-)

Til alle jer andre: her er tråden

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Spændende, om det bliver til noget med Fordomsfrekvensen.

Jeg har lige "fanget" ordet igen ifb med den nye James Bond film: http://www.metroxpress.dk/kultur/er-james-bond-biseksuel/KObljr!BZlbP1ZoWE3I/ , hvor skurken "adskiller sig fra mange aseksuelle Bond-skurke fra tidligere film".

Tidligere i oktober kom en lille artikel om, at "Det sexløse liv er vores sidste tabu" fordi kulturen ser sex som et automatisk billede på succes http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/05/233308.htm Her nævnes ordet "asexuel" ikke direkte, men at en del mennesker lever lykkeligt uden :cake:

Link to post
Share on other sites

Tidligere i oktober kom en lille artikel om, at "Det sexløse liv er vores sidste tabu" fordi kulturen ser sex som et automatisk billede på succes http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/05/233308.htm Her nævnes ordet "asexuel" ikke direkte, men at en del mennesker lever lykkeligt uden :cake:

Næsten enslydende artikel er at finde hos Kristligt Dagblad, her med en lille tilføjelse fra en af de sexologer, der var "rystede" over, at hvert 7. par ikke praktiserer sex: http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/481162:Danmark--Det-sexloese-liv-er-vores-sidste-tabu - det ville heller ikke være befordrende for beskæftigelsen i den faggruppe, hvis det blev anset for mere "normalt" at leve uden sex....... :ph34r::cake:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mermaid og Hees: Tak for opdateringerne. Synes det er lidt interessant, hvordan den aseksuelle måde at identificere sig på trives. Jo bredere omtale og accept desto bedre - efter min mening ;-)

/Mads

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Så er der en helt ny og dugfrisk nævnelse af aseksuelle i Politikken - i anledningen af Sexlinien for Unge fylder 20 år:

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/sundhed/ECE1825953/her-er-ni-klassiske-sex-spoergsmaal-fra-unge/

Rigtigt fedt, at sådan et oplysningsorgan er med på noderne også med den vinkel :cake:

Link to post
Share on other sites

Hej Mermaid

Godt spottet. Så den også godt selv - og enig med dig: godt at ha den slags organisationer med til at fortælle om emnet

/Mads

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Hey yo

Ved godt jeg er lidt sent ude med det her, har haft travlt og ikke meget tid ved computeren, så checker ikke forum ofte.

Jeg blev interviewet af en journalist fra Ekstra Bladet og den artikel var i lørdagstillæget af bladet den 12 Januar.

I modsætning til mine fordomme om Ekstra Bladet som en avis der kun printer sensationshistorier er artiklen blevet god og sober.

Jeg har købt avisen og overevejer at finde en måde at skanne den ind på, så folk der ikke har købt avisen har en chance for at se den, hvis det har interesse?

Jeg er ikke ofte på forum, men checker og svarer altid på PMs hvis jeg får en.

Link to post
Share on other sites

Puha, er lige vågnet, er fuldstændig smadret.

Men ja, det var Marianna, hun var rigtig flink og tog det seriøst.

Jeg har ingen smart phone, men har en PSVita (Den nye håndholdte Playstation, kan ca. det samme som en smartphone, pånær at telefonere) Prøver lige at tage billeder med den...

Link to post
Share on other sites

Ok, prøver nu, tog billederne under emhætten, det eneste sted lyset var godt nok, ved ikke om det er læseligt efter upload...

Den fylder 4 sider i avisen, her er først siderne, der kan det med småt ikke læses:

2013-02-01-005212_zps25268e0a.jpg2013-02-01-005223_zpsf907195a.jpg

2013-02-01-005318_zps9347fc06.jpg

Her kommer så artiklen

2013-02-01-005244_zps2c13be5f.jpg2013-02-01-005300_zps62bbf2ef.jpg2013-02-01-005308_zps519a37ea.jpg

2013-02-01-005335_zpsb74ef0cd.jpg2013-02-01-005345_zps5fa95bc3.jpg2013-02-01-005356_zps109f82f8.jpg

2013-02-01-005407_zpsd7dcbfc0.jpg2013-02-01-005438_zps5f34cc4e.jpg2013-02-01-005448_zps0fba5e64.jpg

a8bbd7f3-2f41-46aa-92af-1cda2add1aac_zps991323b9.jpg

Der var også en vældig fin boks tilknyttet artiklen, med kommentarer af overlæge Astrid Højgård:

2013-02-01-005510_zps32f5a994.jpg2013-02-01-005517_zpsbe899a29.jpg

Enjoy :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Måskemigselvetsted

Dejlig artikel, fedt at du stillede om til at blive interviewet :)

Jeg kan specielt godt lide afsnittet i info-boksen:

"Et typisk spørgsmål, aseksuelle bliver mødt med, er, at de må have været udsat for et traume eller ubevidst undertrykker deres lyst. Eller "du har nok ikke mødt den rette endnu." Men sådan hænger det i følge Astrid Højgaard ikke sammen. "Det er et forsøg på at normalisere andre, og det skal vi holde op med. De fleste er også højrehåndede, men at være venstrehåndet er ikke lig med at være unormal."

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hej danske aseksuelle

Det er ganske rigtigt utroligt svært at finde nogen aseksuelle, der vil medvirke i medierne.

Jeg er journaliststuderende og i gang med en radiofeature om aseksualitet. I den forbindelse søger jeg nogen, der vil stille op til et interview. Indtil videre har jeg kun fået kontakt til Mads, der har oprettet denne tråd, men som han selv siger, har han været brugt mange gange.

Er der ikke nogen andre, der har lyst til at være med?

Formålet er, at lave et indslag til radio om aseksualitet, fordi det er en gruppe, der er meget overset, og som jeg synes fortjener opmærksomhed.

Hvis du vil hjælpe mig med at gøre aseksualitet mere kendt i offentligheden, må du meget gerne kontakte mig på min email:

assbotker@mail.dmjx.dk

Eller på telefon: 28 48 76 76

Venlig hilsen
Andrea

Link to post
Share on other sites
Måskemigselvetsted

Hej Ven! I dont speak danish but No1 is teach me.... anyway greetings

Hej Massy! :)

Cool! :) Why Danish? :cake:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ah, en danskertråd! Jeg var så uheldig at opdage AVEN et par uger efter danskertræffet i efteråret 2011, men er da i hvert fald på trods af det blevet en del mere bevidst om, hvad aseksualitet har af implikationer i livet.

Fedt at se artiklen, Stiig! :D Jeg blev oprindeligt også kontaktet under researchen til hvad der nok er blevet artiklen du har lagt op. Jeg sagde oprindeligt god for at medvirke, men det duede ikke alligevel, eftersom ingen udover folk på AVEN på daværende tidspunkt såvel som nu har fået noget at vide. Set i bakspejlet var dén udvikling nok også den bedste for mig, ikke mindst fordi jeg er så ung som jeg er (20), så det ville være begrænset, hvor meget man ville kunne bruge mig til en sådan artikel rent substantielt. Man kunne frygte, at nogle af de folk, som ville have fået kendskab til sandheden om den del af mig gennem en artikel ville se mig som "et interessant tilfælde"; jeg synes efterhånden, at jeg (dog af helt urelaterede grunde ift. aseksualitet) er blevet set som et sådant rigeligt mange gange, og så er jeg heller ikke indstillet på, at der i tilfælde af stor åbenhed omkring min aseksualitet i fremtiden måtte komme situationer, hvor jeg skal forsvare eller bliver betvivlet omkring det jeg fortæller/hvad folk har hørt. Så ind til videre er jeg ikke "ude", hvilket jeg nok bliver ved med, medmindre jeg af den ene eller anden grund bliver foranlediget til andet.

Men i hvert fald fedt at du og andre vil/tør stille op, så den brede befolkning kan se, at vores slags findes, og hvad det betyder i livets små og store forhold.

Link to post
Share on other sites

Hej Cakes For Everyone

Godt at vide at du findes ;-). Håber vi kommer til at hilse på dig til på et af de næste meetups (ingen er vist planlagt endnu, men der kommer forhåbentlig et inden alt for længe)

/Mads

Link to post
Share on other sites

Hejsa

Endnu en dansker er dukket op herinde ;) Ganske rart at se, at man ikke er helt alene om ikke at forstå det sex-fikserede samfund, vi lever i. I virkeligheden er det nok det største, jeg har fået ud af, at finde ud af noget mere om aseksualitet - jeg har aldrig forstået andre mennesker, for så vigtigt kan det der sex da heller ikke være. Men der har jeg jo så lært nu, at det er mig, der er i mindretal, og JO, det er så vigtigt for dem. Ikke at jeg forstår det af den grund...

Med hensyn til at være åben omkring det, så er jeg nok også en af dem, der ikke har lyst til at stå frem med navn og billede. Det er egentlig ikke fordi, at jeg frygter, hvad andre vil tænke. Når man er blevet 40 år gammel uden nogensinde at have haft en kæreste, så bliver man allerede set som sær, så det ville nok ikke ændre sig meget af at jeg satte et ord på det :D

Men jeg har ikke lyst til at sætte ordet på mig selv offentligt, fordi jeg ganske enkelt ikke gider at snakke om det. Folk ved ingenting om hvad det er, så hvis jeg begynder at bruge ordet aseksuel om mig selv, så skal jeg til at forklare det. Og det vil betyde, at jeg kommer til at skulle snakke en masse om mit forhold til sex. Men det gider jeg ikke, for jeg har jo ikke rigtigt noget forhold til sex. Det svarer lidt til at skulle snakke en masse om andre folks hobbyer. Som at skulle forklare over for en masse mennesker i detaljer, lige præcis hvorfor jeg ikke spiller golf. Pænt kedeligt...

Og det er jo selvfølgelig en holdning, der bider sig selv lidt i halen, fordi årsagen til, at det ville være så besværligt at begynde at bruge ordet er jo, at folk ikke kender det, og hvis ikke man bruger det kommer de jo heller ikke til at kende det. Men jeg orker det bare ikke - det ville være meget nemmere at være bøsse. Så tror jeg, at jeg ville være helt åben om det, for det ved folk, hvad er, og så kunne jeg være noget andet end bare sær. Men sådan vil det nok ikke være, hvis man begynder at erklære sig som aseksuel...

Det blev en halvlang smøre - men det skal ikke forhindre mig i at uddybe det senere - hej allesammen, jeg håber, jeg bliver hængende herinde :)

Link to post
Share on other sites

Fedt at se vi bliver flere danskere :)

Cakes For Everyone jeg tror måske du har ret i at hvis du fortalte historien ville den måske ikke have samme pondus, da mange sikkert ville tænke en tyveårig bare ikke havde fundet sig selv endnu. Men syntes stadig din oplevelse med det er lige så relavant som min.

Jeg forstår sagtens din grund til at ville forblive anonym aseksuel Jensen, det tog mig også en del måneders forhandling med journalisten før jeg besluttede mig at fortælle historien til Ekstra Bladet. Jeg fortalte dog til nære venner og familie det øjeblik jeg var helt sikker. Det var en stor lettelse for nogle i min nære familie, især fordi de efterfølgende kunne føle jeg havde fået meget større selvtillid, ro og livsglæde over den selvindisigt.

Jeg har altid gået meget op i ting der ikke giver mening for mig, hvoraf den sexuelle drift er en af de ting. Så jeg syntes det kan være sjovt at snakke om, især med venner, selvom de slet ikke kan forstå mit indifferente forhold til at tale om det. Kan godt lide at høre om folks hobbyer også, hvis jeg slet ikke ved noget om dem. Men at høre folk gå total kok amok over hvor fedt de syntes fodbold er er ganske gammelt og kedeligt for mig efterhånden, for at tage et hurtigt eksempel.

Link to post
Share on other sites

Hejsa

Endnu en dansker er dukket op herinde ;) Ganske rart at se, at man ikke er helt alene om ikke at forstå det sex-fikserede samfund, vi lever i. I virkeligheden er det nok det største, jeg har fået ud af, at finde ud af noget mere om aseksualitet - jeg har aldrig forstået andre mennesker, for så vigtigt kan det der sex da heller ikke være. Men der har jeg jo så lært nu, at det er mig, der er i mindretal, og JO, det er så vigtigt for dem. Ikke at jeg forstår det af den grund...

Med hensyn til at være åben omkring det, så er jeg nok også en af dem, der ikke har lyst til at stå frem med navn og billede. Det er egentlig ikke fordi, at jeg frygter, hvad andre vil tænke. Når man er blevet 40 år gammel uden nogensinde at have haft en kæreste, så bliver man allerede set som sær, så det ville nok ikke ændre sig meget af at jeg satte et ord på det :D

Men jeg har ikke lyst til at sætte ordet på mig selv offentligt, fordi jeg ganske enkelt ikke gider at snakke om det. Folk ved ingenting om hvad det er, så hvis jeg begynder at bruge ordet aseksuel om mig selv, så skal jeg til at forklare det. Og det vil betyde, at jeg kommer til at skulle snakke en masse om mit forhold til sex. Men det gider jeg ikke, for jeg har jo ikke rigtigt noget forhold til sex. Det svarer lidt til at skulle snakke en masse om andre folks hobbyer. Som at skulle forklare over for en masse mennesker i detaljer, lige præcis hvorfor jeg ikke spiller golf. Pænt kedeligt...

Og det er jo selvfølgelig en holdning, der bider sig selv lidt i halen, fordi årsagen til, at det ville være så besværligt at begynde at bruge ordet er jo, at folk ikke kender det, og hvis ikke man bruger det kommer de jo heller ikke til at kende det. Men jeg orker det bare ikke - det ville være meget nemmere at være bøsse. Så tror jeg, at jeg ville være helt åben om det, for det ved folk, hvad er, og så kunne jeg være noget andet end bare sær. Men sådan vil det nok ikke være, hvis man begynder at erklære sig som aseksuel...

Det blev en halvlang smøre - men det skal ikke forhindre mig i at uddybe det senere - hej allesammen, jeg håber, jeg bliver hængende herinde :)

Hej Jensen. Velkommen til. Håber du har haft en god Påske. Helt ok hvad du tænker om det at stå frem. Der er både gode og mindre gode ting ved det. Håber at hilse på dig en dag

/Mads

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Hey guys (*køn).

Jeg er 23 år gammel, queer (m), og har over en længere årrække gået og undret mig over mig selv og mine manglende kærester gennem livet. Er tit blevet mødt af sætningen 'op med humøret - du har bare ikke fundet den rette endnu, det skal nok komme!' fra mine venner og bekendte. Altså en velment hensigt, men i virkeligheden et ubevidst forsøg på at normativisere min anderledeshed. Men et halvt årti senere kan det da umuligt passe, at det skulle være tilfældet, når jeg føler, at mønstret gentager sig hver gang jeg kommer i tæt kontakt med nogen.

Er blevet henvist til The Game af en god ven, men ærlig talt, så tiltaler det mig ikke at blive skolet i patriarkalsk selvforståelse og lære at udnytte det til fordel for at score billige point på lagnerne. Selv LGBT-personer er tilbøjelige til at falde i den samme fælde og henvise en til noget litteratur om parforholdets dynamik, mere sofistikerede scoreteknikker og lignende. Men hvad skulle det dog hjælpe, når man i bund og grund er en sky og genert anlagt person med lejlighedsvise udadvendte tendenser?

Et eller andet sted skyldes det vel angst for ens egen utilstrækkelighed og manglende erfaringer med at forsøge sig med stearinlys, middage og blomster. Men omvendt så siger det mig ikke en skid at foregive noget, jeg ikke er eller har lyst til. Hvorfor skulle der være forskel på, hvad man praktiserer som venner eller kærester, så længe man bare holder af hinanden? Sex er jo bare et værktøj, man kan vælge at tage i brug sammen, uanset hvilken person, man har med at gøre. Sådan ser jeg i hvert fald på det, men jeg må indse, at flertallet ikke har det på den måde.

Manglen på nærhed kan til tider få en til at føle sig ufatteligt ensom og misforstået. Tror sandsynligvis jeg er aromantisk - dvs. ikke aseksuel, men stadig på a-spektret ifølge kilder jeg har researchet hos. Sex tiltaler mig, men ikke voldsomt, da et liv uden kærester naturligvis tilvænner en til at sex er noget sekundært i ens liv, som man ikke oplever særlig tit, mens de (få) forelskelser jeg har haft gennem mit liv, i høj grad har været platoniske forhold eller squishes. Jeg føler forvirring og utryghed, nogle gange decideret ubehag, ved forelskelser - ulykkelige såvel som gengældte (sidstnævnte er kun sket en enkelt gang, men det blev desværre ikke til noget af uvisse årsager). Ender som oftest med at forkaste tanken om den anden igen, selv om det kan tage måneder at komme sig fuldt ud over et crush.

Noget lignende sker, når folk har været forelsket i mig. Jeg bliver forvirret og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Finder pludselig den anden uinteressant og ender med at støde personen væk fra mig igen, fordi tanken om at skulle begynde at opføre sig på en koreograferet, men uskreven måde og samtidig opfylde en andens forventninger gennem usagt behovstilfredsstillelse, forekommer mig intetsigende. Kort sagt være en nar eller et røvhul, sagt på godt dansk. Knuse den andens hjerte gennem apati og manglende lyst til at tage eller bevare kontakten.

Det sker hver gang, folk kommer for tæt på mig, hvis deres hensigt er at opnå et romantisk forhold til mig (evt. ved siden af en seksuel tiltrækning). Jeg kan simpelt hen ikke forholde mig til det, så jeg lukker af psykisk, hvis jeg ikke kan fornemme at der er klare linjer i forhold til det fremadrettede forløb. Jeg har brug for ærlighed og klarhed: hvad er det du vil? - så at sige. Jeg skal vide hvor tingene fører hen på forhånd.

Den fundamentale usikkerhed ved parforhold gør mig handlingslammet og nervøs, og eftersom der altid er usikkerhed og uforudsigelighed forbundet med et (romantisk) parforhold, fravalgte jeg det allerede som 17-årig. Dengang bekræftede mine kammeraters endeløse, kuldsejlede forhold, jalousi, mistænksomhed og enkeltes kontrolmani af deres partner mig i, at romantiske forhold (noget jeg tidligere fejlagtigt betegnede som 'kærlighed') i bund og grund er utroværdige og temporære af natur, og som følge af risikoen for at blive følelsesmæssigt tvunget i knæ, afstår jeg fra at indgå dem for at beskytte min egen psyke bedst muligt.

Det kan måske have noget at gøre med min opvækst med mange svigt og dårlige oplevelser, men jeg skal ikke kunne sige det. Faktum er blot, at det nu på sjette år ikke har ændret sig det mindste, og mens andre omkring mig bliver voksne og får børn, og man gradvist udlever sin ungdom og spontanitet mindre og mindre, har det fået mig til at indse, at jeg ikke kan blive ved med at svømme rundt i den her boble af fortvivlelse. Jeg er nødt til at finde ud af, hvad der er 'galt' med mig, og tage et standpunkt for at få mig psykisk og moralsk ovenpå igen.

Ud fra hvad jeg kan konstatere, må det være en uhyre sjælden såkaldt romantisk orientering at være aromantiker, og der findes ikke nogle netværk i Danmark for den slags ligesindede, så jeg blev i stedet henvist hertil. Dog lader det til at flertallet af jer er aseksuelle (men romantiske), så jeg ved ikke hvor godt jeg ville passe ind i jeres fællesskab. Ville bare lige sige, at jeg finder denne relativt nye LGBT*-strømning interessant og agter at følge med i hvad der sker fremover.

Kærligst, Karmus

PS: Jeg bor pt. i Århus, hvis nogen skulle have lyst til at mødes og snakke og filosofere.

Link to post
Share on other sites

Velkommen til Karmus.

Som du selv skriver

Dog lader det til at flertallet af jer er aseksuelle (men romantiske)

Så du er vel lige i den anden ende af spektret, interesseret i sex, men ikke romantik? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Der findes skam også aseksualle der er aromantiske, så måske ville det være oplagt at dele erfaringer med dem.

Men jeg syntes det er vigtigt du holder fast i at du ikke vil ´normativiseres´. For mit eget forsøg på at indpasse mig under andres forestilling om et ´normalt´ liv, har kun ført ulykke og tristhed med sig.

En vigtig ting, føler jeg, for at få selvindsigt og forståelse er at være 100% ærlig overfor sig selv og andre. Hvis du føler nogen kommer for tæt på så prøv måske at være ærlig og forklar dem hvad det gør ved dig, i stedet for at knuse deres hjerte for at få dem på afstand.

Men uanset om du passer ind i vores fællesskab eller ej så føler jeg da sagtens du kan deltage i hvad der snakkes om. Det kan vel kun gøre dig og os klogere at udveksle tanker og erfaringer.

Velkommen til uanset hvad og held og lykke.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Hej alle :) :)

Endnu en dansker melder sig på banen!

Jeg er fornyeligt kommet frem til at jeg er aseksuel, og har det faktisk rigtig godt med det, hvilket AVEN har været en stor del af. Men der er stadig stor forskel på online og direkte kontakt, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at mødes med nogle andre aseksuelle.
Er der andre der har en interesse i det? Vi bor nok forskellige steder i DK, men større er landet jo heller ikke end at man kunne mødes? Jeg skal gerne sørge for at få noget organiseret hvis ellers folk er friske?

Og hvor er det super fedt, at der er folk der har været modige nok, til at stille op til artikler og interviews! Jeg synes det er så sejt! Størstedelen af befolkningen har nok stadig ikke noget forhold til aseksualitet, men det er første skridt på vejen, og jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at flere og flere bliver bevidste om os :)

Og her er noget lagkage (ja man er vel dansker!) :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Link to post
Share on other sites

Hej alle :) :)

Endnu en dansker melder sig på banen!

Jeg er fornyeligt kommet frem til at jeg er aseksuel, og har det faktisk rigtig godt med det, hvilket AVEN har været en stor del af. Men der er stadig stor forskel på online og direkte kontakt, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at mødes med nogle andre aseksuelle.

Er der andre der har en interesse i det? Vi bor nok forskellige steder i DK, men større er landet jo heller ikke end at man kunne mødes? Jeg skal gerne sørge for at få noget organiseret hvis ellers folk er friske?

Og hvor er det super fedt, at der er folk der har været modige nok, til at stille op til artikler og interviews! Jeg synes det er så sejt! Størstedelen af befolkningen har nok stadig ikke noget forhold til aseksualitet, men det er første skridt på vejen, og jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at flere og flere bliver bevidste om os :)

Og her er noget lagkage (ja man er vel dansker!) :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Hej Elmtree - og velkommen til :)

Ang. møder, så er der gang i nogle af og til i København - du kan evt. tjekke den nyeste ud her: http://www.asexuality.org/en/topic/88622-sommer-meetups-i-koebenhavn/ :)

Og tak for kage ^^

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...