Jump to content

Nogen danskere ?


Desdecado

Recommended Posts

  • 1 month later...

hej. Godt nytår til alle!!! Lidt forsinket, men bedre sent end aldrig. Jeg tænkte på at det er ærgeligt at der ikke rigtig er et netværk i Danmark for aseksuelle. Er der nogensinde nogen der har tænkt på at skabe et i Danmark?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
hej. Godt nytår til alle!!! Lidt forsinket, men bedre sent end aldrig. Jeg tænkte på at det er ærgeligt at der ikke rigtig er et netværk i Danmark for aseksuelle. Er der nogensinde nogen der har tænkt på at skabe et i Danmark?

det kunne være en rigtig god ting.

Link to post
Share on other sites

hej, endnu en dansker til den voksende flok =p

Det er rart at man ved der er andre, så føler man sig ikke nær så alene.

Link to post
Share on other sites

Hej,

Det er vist ved at være lidt over et år siden jeg har været herinde sidst, men det er dejligt at se at der er kommet flere til! Velkommen til jer alle! :)

Det kunne da være meget sjov med et dansk netværk, men det kræver nok en hel del administration og nogen der gider at stå for det (må indrømme at jeg ikke ved meget om hjemmesider...). Ved heller ikke hvor mange danskere vi egentlig er, men man skal selvfølgelig starte et sted... Om ikke andet kunne det være meget godt med en dansk hjemmeside med information om asexualitet. Der har tidligere været folk der har spurgt om information på dansk. Måske der var flere der ville 'opdage' og forstå asexualitet hvis de kunne læse om det på dansk? Men som sagt ved jeg desværre ikke rigtig noget om at lave eller styre en hjemmeside...

Link to post
Share on other sites

Endnu en journalist ”blander” sig på jeres forum, det beklager jeg, men jeg håber meget i vil hjælpe - og jf. den sidste post, kan vi måske hjælpe hinanden?

I forbindelse med et større, afsluttende projekt i online journalistik på Danmarks Journalisthøjskole, tænker jeg, sammen med min makker, at lave et online-projekt om aseksuelle i Danmark.

Vi forestiller os en webfeature på en hjemmeside med tekst, lyd, foto og video, med en bærende hovedperson (eller to) som deler sin personlige historie og dertil en masse information, interviews med eksperter og lignende.

Det er vigtigt for os, at siden ikke ”bare” bliver en fin og flot historie, men at den bliver brugbar og kan være en ressource til viden om det at være aseksuel – både for aseksuelle og andre – og evt. fungere som et samlingspunkt for danske aseksuelle.

Vi drømmer om at finde en eller to aseksuelle (meget gerne en af hvert køn og meget gerne et par), der er villige til at dele deres historie, erfaringer og oplevelser. Hvad betyder det eksempelvis for hverdagen, relationer til andre, drømme for fremtiden?

Han/hun må også meget gerne have kæreste, forældre, venner eller søskende, som vil dele deres tanker og oplevelser også.

Vi håber der er en eller to herinde, som har lyst til at være med.

Til alle jer, der ikke nødvendigvis vil være ”hovedperson” i historien:

Vi vil meget gerne høre jeres ideer, inputs og tanker om et sådan projekt – små som store.

Hvad kunne især være vigtigt at sætte fokus på? Hvad er de mest almindelige frustrationer eller misforståelser i møder i jeres hverdag? Hvad kunne i tænke jer, at finde på siden?

Alt hvad i kan give os af information, tips og ønsker vil blive modtaget med kyshånd.

Skriv til mig på bjerrekaer@mail.djh.dk

Jeg håber i vil hjælpe med til at skabe en side, som er spændende og lærerig både for os at lave, men også for brugerne/læserne.

Tak for hjælpen og vi glæder os til at høre fra jer!

De bedste hilsner, Camilla Bjerrekær

Link to post
Share on other sites
Endnu en journalist ”blander” sig på jeres forum, det beklager jeg, men jeg håber meget i vil hjælpe - og jf. den sidste post, kan vi måske hjælpe hinanden?

I forbindelse med et større, afsluttende projekt i online journalistik på Danmarks Journalisthøjskole, tænker jeg, sammen med min makker, at lave et online-projekt om aseksuelle i Danmark.

Vi forestiller os en webfeature på en hjemmeside med tekst, lyd, foto og video, med en bærende hovedperson (eller to) som deler sin personlige historie og dertil en masse information, interviews med eksperter og lignende.

Det er vigtigt for os, at siden ikke ”bare” bliver en fin og flot historie, men at den bliver brugbar og kan være en ressource til viden om det at være aseksuel – både for aseksuelle og andre – og evt. fungere som et samlingspunkt for danske aseksuelle.

Vi drømmer om at finde en eller to aseksuelle (meget gerne en af hvert køn og meget gerne et par), der er villige til at dele deres historie, erfaringer og oplevelser. Hvad betyder det eksempelvis for hverdagen, relationer til andre, drømme for fremtiden?

Han/hun må også meget gerne have kæreste, forældre, venner eller søskende, som vil dele deres tanker og oplevelser også.

Vi håber der er en eller to herinde, som har lyst til at være med.

Til alle jer, der ikke nødvendigvis vil være ”hovedperson” i historien:

Vi vil meget gerne høre jeres ideer, inputs og tanker om et sådan projekt – små som store.

Hvad kunne især være vigtigt at sætte fokus på? Hvad er de mest almindelige frustrationer eller misforståelser i møder i jeres hverdag? Hvad kunne i tænke jer, at finde på siden?

Alt hvad i kan give os af information, tips og ønsker vil blive modtaget med kyshånd.

Skriv til mig på bjerrekaer@mail.djh.dk

Jeg håber i vil hjælpe med til at skabe en side, som er spændende og lærerig både for os at lave, men også for brugerne/læserne.

Tak for hjælpen og vi glæder os til at høre fra jer!

De bedste hilsner, Camilla Bjerrekær

bare at se en hjemmeside på dansk, hvor vi kan mødes og skrive sammen ville da være et skridt fremad.

men at får nogen til at stå frem, er nok ikke så nemt. man er jo ikke normal hvis man ikke har sex.

Link to post
Share on other sites
bare at se en hjemmeside på dansk, hvor vi kan mødes og skrive sammen ville da være et skridt fremad.

men at får nogen til at stå frem, er nok ikke så nemt. man er jo ikke normal hvis man ikke har sex.

Ja. Men hvis man ikke staar frem, saa bliver det jo heller aldrig normalt vel?

Jeg kan sgu daarligt gøre det for de aseksuelle, for jeg er lidt af en lomme-nymfoman. Men nogen som rent faktisk kan leve op til den aseksuelle titel og ikke føler sig tiltrukket seksuelt af det modsatte køn bør da staa frem, hvis de mener at alt det her med aseksualitet er en god idé.

Folk kommer aldrig til at acceptere en sexuel oreientering som de overhovedet ikke kender.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

For mig handler det nok ikke så meget om at være normal. Men jeg har kun fortalt en af mine veninder at jeg ikke har lyst til at have sex, og det er ikke rigtig noget vi snakker om. Så derfor passer jeg nok heller ikke, til den profil der bliver eftersøgt her... Det er ikke så meget fordi jeg er bange for hvad familie og venner vil tænke hvis de får det af vide, men i og med at jeg ikke har lyst til sex, er det egentligt heller ikke noget jeg gider at sidde og snakke længe om med folk jeg kender, da jeg ved at det vil være svært for dem at forstå og derfor vil have brug for længere forklaringer/diskussioner. Egentligt synes jeg nok bare ikke at det kommer dem så meget ved, om jeg har sex eler ej. Det ændrer jo ikke på de forhold jeg har til dem.

Men på den anden side, synes jeg også at det ville være virkelig godt, hvis der var mere information om og fokus på asexualitet. Det ville også gøre det en del nemmere, hvis jeg en dag skulle få lyst til at fortælle andre om min holdning til sex. Men det er altid svært at være den/de første der skal stå frem og proklamere en sådan, noget kontroversiel, holdning. Jeg er personligt meget taknemmelig, for alle dem der allerede har gjort så meget og bla har medvirket i flere medier, både herhjemme og i udlandet, for at gøre opmærksom på at vi er her. Og jeg ville ønske at jeg turde være en del af dem, men, i hvertfald et stykke tid i nu, så er det nok bare desværre ikke mig...

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Hej. Jeg bor ikke i Danmark, men på Færøerne. Jeg er utrolig glad for at se at der findes aseksuelle i Danmark og de andre nordiske lande. Jeg klarer mig rimelig godt på engelsk... eller i hvertfald nogenlunde lige så godt som på dansk :P Så det er ikke sproget som er problemet.

Det er bare rigtig rart at vide at der findes andre som mig rimelig tæt på, som bor i et land med nogenlunde samme kultur og holdninger som det land jeg selv lever i.

...Håber ikke det lyder racistiskt, eller som om jeg hader "fremmede" x_x Det er ikke såden jeg mener det, men jeg kan ikke rigtig forklare mig lige nu :(

Dette her er faktist den første "post" jeg skriver i dette forum. Har været bevidst om begrebet asexual i ret lang tid... men har nok været bange for a komme nærmere.

Nå, dette er jo ikke hvor man introducerer sig, men jeg har ikke rigtig modet til at gøre det i den engelske del af forumet endnu, så det er nok derfor at dette her blev så langt :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Hej og velkommen Tagik!

Forstår da godt hvad du mener med at det er rart at der er andre der "ligner dig" her.. ;) Selvom om vi vist ikke er så aktive... Men håber da at du får glæde af siden!

Hygge!

Link to post
Share on other sites
Hejsa......ville høre om der er nogen danskere derude, og hvis der er om i kender til noget dansk materiale vedr. området aseksualitet :?:

Jeg ved godt der er masser af materiale om det på engelsk, men jeg læser ikke så godt, og slet ikke på et fremmedsprog :wink:

Jeg er osse dansker, så du er ikke alene :)

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
Anne Hoffmann

Hej Vikingo og jer andre,

Jeg ved godt, at det er nogle år siden, at du skrev, at du bor i det storkøbenhavnske område, men sagen er den, at jeg faktisk leder efter en, som bor i eller nær København, hvilket er grunden til, at jeg tillader mig at skrive.

Jeg er studerende og skriver for et studentermagasin på Københavns Universitet. I næste udgave af bladet er vi to studerende, som vil skrive nogle artikler om aseksuelle. Derfor ville jeg rigtig gerne interviewe en aseksuel, om hvordan det er at være af denne seksuelle orientering. Interviewet kan sagtens være anonymt.

Vikingo, kunne du (eller en af jer andre) have lyst til at stille op til et interview? Hvis ikke I bor i Københavnsområdet, kan vi også tage interviewet over fx e-mail.

Jeg ville virkelig blive glad, hvis der er en som vil hjælpe mig!

Mange hilsner

Anne Hoffmann

E-mail: hoffmann.anne@hotmail.com

Mobil: 40 97 16 95

Hej på dansk !!

Og tak for velkomsterne i Welcome Area.

Fin radioudsendelse, Lisbet, modigt af dig sådan at stille op. Med hensyn til det med at høre radio, har jeg altid (?) lyttet en del til den slags udsendelser, der er på P1. Videnskabelige beretninger interesserer mig fagligt og professionelt, og det mere existentielle og rejsebeskrivelser og andre radiodokumentarer stimulerer mig personligt.

Hejsa ... dansk materiale vedr. området aseksualitet

Så vidt jeg kan se af medlemslisten her, er vi sådan en 8 stykker, der har tilkendegivet at være fra Danmark - det er vel ogå en slags materiale ;).

Jeg bor i det storkøbenhavnske område.

Link to post
Share on other sites

Hej vikingo

Har du sagt ja til at lave et interview? Det er jo altid godt med lidt fokus på aseksualitet her i Danmark.

Hvis der er nogen der bor i København eller andre steder og har lyst til at mødes så siger I bare til. Vi er i hvert fald to her i København der mødes nogle gange, og vi har tit tænkt på at det kunne være der er flere der har lyst til at mødes. Så kan vi jo begynde at starte noget der ligner et netværk her i Danmark, ligesom de har i flere af de andre lande.

Link to post
Share on other sites

Hej louiserk. Ja, jeg har tilbudt interview per e-mail. Til et tidsskrift for universitetsstuderende er jeg nok ikke i målgruppen, men der skal jo både være nogen at skrive om og nogen til at læse det. Og det behøver jo ikke at være de samme. Tak for netværksinvitationen. Jeg er nu ikke den store netværker, men syntes at det er en fin idé, og ønsker jer god vind i sejlene. Jeg tror iøvrigt at en artikel, som den der lægges op til, kunne give mange nye kontakter til et netværk ...

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Wargh, way to go for at det tager mig 6 måneder at finde en dansker thread :ph34r:

Anyways: Hej! :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Nej, der sker ikke så meget herinde, så der skal lidt graveri til for at finde tråden, men det er da rart at se at der stadig kommer flere danskere til! :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Hey jeg er altså også dansker SE PÅ MIG! :D

nedstiger Benjamin.DK :D

Jeg er her også!

Vi burde virkelig prøve at mødes på et tidspunkt (allesammen).

Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til dem, der er kommet til siden sidst! :)

Det ku' da være hyggeligt hvis vi kunne finde ud af at mødes, her er efterhånden en del danskere der ihvertfald kigger forbi engang imellem. Det kræver nok bare at nogen tager initativ til at prøve og organisere det...

Link to post
Share on other sites

ja det kunne være rat, men hvor skulle det være henne? Det ville være rat at kunne finde ud af hvor der på flest ace personer henne så vi kunne finde et pasende sted.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Måskemigselvetsted

Hejsa (: :cake:

Ja, jeg eksistere så også ^^ Men er ikke fast herinde..

Ville sikkert være frisk på at mødes! Hvis det altså ikke bliver aaaalt for langt væk (i.e fyn :redface: ):unsure:

Link to post
Share on other sites

Hejsa (: :cake:

Ja, jeg eksistere så også ^^ Men er ikke fast herinde..

Ville sikkert være frisk på at mødes! Hvis det altså ikke bliver aaaalt for langt væk (i.e fyn :redface: ):unsure:

Kommer også fra fyn ;)

Link to post
Share on other sites

Jeg tror du misforstod mig.. Jeg må nok ikke tage til Fyn :mellow: Men hvis det bliver relevant kan det være det lykkes for mig alligevel :P

Indtil da vil jeg da lige linke til denne her tråd http://www.asexuality.org/en/index.php?/topic/60301-denmark/page__pid__1828646#entry1828646

Ups, det er bare det at jeg nok ikke må tage til København, og efter sommerferien skal jeg til Jylland på efterskole så...

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...