Jump to content

Norske Wikipedia


Favonus

Recommended Posts

Når jeg først prøvde å finne ut mer om aseksualitet støtte jeg på den norske aseksualitets-siden.Aseksualitet -Wikipedia

Jeg syntes denne var veldig mangelfull og fikk meg til å føle meg lite akseptert i det norske samfunnet, så jeg har tatt et initiativ ved å prøve å synkronisere den norske og engelske siden og driver med oversetting.

All hjelp med oversetting, retting av skrivefeil(sikkert en del jeg ikke har sett ^_^ ), linker og informasjon som dere kan komme med hadde vært kjempefint, enda jeg vet det ikke er så mange nordmenn innom her. :D

Link to post
Share on other sites

Hvis du har spell checker i nettleseren din, så hjelper det en del. Hvis ikke kan jeg prøve å hjelpe til jeg, er bare å si fra hvis det er noe du sliter med...

Link to post
Share on other sites

Hehe, takk. Jeg tenker mer at det kan bli en del grammatiske

feil som jeg ikke legger merke til, eller en rar setningsoppbygging. Ikke alt som blir rettet <_<

Jeg setter pris på all hjelp og hvis jeg sliter skal jeg huske å si ifra :D

Jeg skal prøve å få oversatt resten i løpet av de neste dagene, men hvis noen har flere kilder som vi kan bruke ville dette også vært fint.

I den rene teksten står det for eksempel at det ikke er funnet noen forskjell i onanering, men jeg har fått inntrykk av at det er mange som misliker bare tanken. Hvis det finnes en artikkel om det hadde det vært veldig fint, men jeg skal lete litt rundt selv når jeg er ferdig med oversettelsen. :P

Link to post
Share on other sites

Et spørsmål. :rolleyes:

Lurer litt på det med autoerotic. Klarer ikke å finne en god oversettelse. Regner med at de går for den alternative betydningen?

The word autoeroticism is occasionally used to refer to sexual feeling occurring without external stimulation.

Noen gode oversettelser?

EDIT: Ordboken min godtar auto-erotisk, men den godtar mye rart så hvis noen har et bedre forslag bare kom med det :D

Link to post
Share on other sites

Vel en liten oppdatering på hva jeg har gjort. :blink:

Jeg har kommet ett ganske godt stykke på vei med hovedartikkelen om aseksualitet, som kan sees her.

Aseksualitet - Wikipedia

Jeg har i tillegg oversatt og laget siden David Jay på norsk, med det lille det sto om han :D

Kan sees i linken under:

David Jay - Wikipedia

Link to post
Share on other sites

Favonus, I don’t speak any Norwegian, but the edits you are doing are amazing and really important. Many people find out about asexuality via Wikipedia; the article you are editing, for example, has been viewed over 400 times in the last month. That will increase in the future, especially as more links are made to the improved article. :cake: :cake: :cake: to you!

Link to post
Share on other sites

Favonus, I don’t speak any Norwegian, but the edits you are doing are amazing and really important. Many people find out about asexuality via Wikipedia; the article you are editing, for example, has been viewed over 400 times in the last month. That will increase in the future, especially as more links are made to the improved article. :cake: :cake: :cake: to you!

Thank You :D

My hope is that more people feel that there are others like them, that it will become easier to find this community. It is only a couple of days since I joined, and I remember feeling bad about myself when the explanation were so short. I am really happy you appreciate what I am doing :rolleyes: :)

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...