Jump to content

Anyone from Norway?


MeNorway

Recommended Posts

Hm ja det får vel gå det da!

Rart det ikke er noen fra Norge da. Danmark er bra det da. Liker godt København. Hvis det finnes enda da med alt bråket som har vært der i det siste.

Link to post
Share on other sites

Tak. Jo, København findes skam endnu. Selvom der har været en del uroligheder i år. På sitet her findes få registrerede fra skandinavien, og af dem er ganske få aktive. Der fandtes tidligere et svensk forum også.

Hav en god Kristi himmelfartsdag og grundlovsdag.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

hei, joda nå har jeg funnet fram hit jeg og, så da er vi iallefall to stk fra noreg :) men danmark er vel close enough det og :wink:

Har dere vært her lenge? jeg har akkurat forvillet/funnet meg fram hit, og det er litt scary, men samtidig veldig fint å kjenne at man endelig hører til et sted og ikke er så unormal som man trodde. :oops:

vi trenger litt kake :cake::wink:

Link to post
Share on other sites

Hej meridi. Sitet her kan være et sted at tale om ting, man - ihvertfald ikke jeg - taler så åbent om med andre. Velkommen.

Link to post
Share on other sites

takk :) Nei, jeg snakker aldri mye om personlige ting til andre.. vanskelig å få venner til å forstå.. derfor fint å endelig ha funnet dette forumet:)

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Heisann, her er det en normann til. Jeg lurer på hvor lenge vi må vente før vi får en norsk side som ligner denne.

Link to post
Share on other sites

Takk det samme. Sålenge man snakker norsk er det vel ikke nødvendig å komme fra Norge.

Hvis du ikke er fra Norge, hvordan har det seg at du snakker norsk?

Link to post
Share on other sites

I hate to interrupt but I have a question only nyou guys can answer.

From the little I know about it, all scandinavian languages (Norway,Sweden,Denmark,Iceland) look and sound similar....so are you able to converse with each other easily , with difficulty or not at all?

Link to post
Share on other sites
Nalle Neversure
I hate to interrupt but I have a question only nyou guys can answer.

From the little I know about it, all scandinavian languages (Norway,Sweden,Denmark,Iceland) look and sound similar....so are you able to converse with each other easily , with difficulty or not at all?

I can understand what they are saying in this thread and I have only studied Swedish in school. Swedish and Norwegian are quite close to each other and Danish comes next, I can read it but get only about 50% of what's being said. But no idea about Icelandic, too different for me. Native speakers of Swedish or others understand it though.

They make Scandinavian TV programs of each person speaking their own language. I love those, specially Eurovision song contest review panel with Swedish-speaking Finn included. :D

Others can answer better and explain more. I'm very much not Norwegian and just popped in this thread. :lol:

Link to post
Share on other sites

Well. Historically they are all the same language. Exept the finnish. Nobody really understand them.

Icelandic is vitually unchanged the last 1000 years, and is almost exacty how norwegian was spoken at year 1000ad. However the danish had alot of influence from german, and norway was under danish rule for 400 years.

So today Norwegians no longer understands icelandic. Which is sad since its really norwegish. Norway has been under swedish and danish rule, so norwegish is really a mix of everything today. Resulting that we norwegians understand swedes and danes quite well. they in return have a little problems with the norwegish.

We are really quite alike in all matters. ( exept the finnish, they drink, fight and have words with like, 125 letters in it. hehe. not possible too understand)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
heisann

Hvor kommer dere fra og hvordan havnet dere her

?

Hei! :)

Jeg er fra Bergen, og fant som sikkert mange andre denne siden gjennom wikipedia.

Hva med deg?

Link to post
Share on other sites
heisann

Hvor kommer dere fra og hvordan havnet dere her

?

Hei! :)

Jeg er fra Bergen, og fant som sikkert mange andre denne siden gjennom wikipedia.

Hva med deg?

Jeg bor i drøbak. Fant siden via noen andre sider da jeg søkte på nett. Burde søkt etter aseksualitet for mange år siden, men jeg ante jo ikke hva det var. Bare at noe var unormalt. flott å finne ut hva.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Jeg bor i drøbak. Fant siden via noen andre sider da jeg søkte på nett. Burde søkt etter aseksualitet for mange år siden, men jeg ante jo ikke hva det var. Bare at noe var unormalt. flott å finne ut hva.

Helt enig :)

Vet du om det finnes noen norske sider for aseksuelle?

Det er jo så få av oss her på Aven, og jeg har jo sett mange flere norske på facebookgruppene.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...