Jump to content

Aseksuel kæreste?


Mugge50

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg ved faktisk ikke om jeg er troende aseksuel (hvis det findes), men jeg er i hvert fald kommet til den erkendelse, at sex ikke interesserer mig. Uanset denne erkendelse, så har jeg et udtalt behov for og savner en person hvor jeg kan have alt det man normalt har i et traditionelt forhold, bare uden sex delen!

 

Da jeg er på usikker grund her, vil jeg derfor gerne spørge i dette forum om det at være aseksuel også betyder at jeg ikke kan forvente at have et traditionelt forhold med en partner, uden sex delen?

 

De bedste hilsner

Mugge5

Link to post
Share on other sites

Hej Mugge og velkommen til :),

 

Jeg plejer at tro på, at alle slags forhold findes, det er bare et spørgsmål om at finde ca. to personer, der vil være med til det ;).

Men hvis det forhold man ønsker, ikke helt er "standardmodellen", som inkluderer sex, kan det somme tider kræve lidt mere arbejde at finde den anden person, og få forventningsafstemt med dem.

 

Jeg ved ikke, hvor ny hele aseksualitetsdiskussionen er for dig, men du kunne nok med fordel læse lidt om romantisk orientering (jeg har ikke lige et link liggende, men det er der sikkert andre, der har). Det lyder for mig, som om du er heteroromantisk (du nævner dog ikke kønnet på den partner du søger), men det er nok en fordel at være afklaret om det.

 

Der er også en Relationship FAQ her på Aven, som du måske vil finde interessant.

 

Endelig kunne ace-book.net være et sted at starte, hvis du vil søge efter en partner.

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med kamelsnegl. Mine oplevelser er, at der findes folk, der sagtens kan leve i et forhold med en, der ikke ønsker sex, men som forrige indlæg også er inde på, så kræver det nok lidt mere arbejde og søgen end standarden for forhold. Jeg ved også, der findes en facebookgruppe decideret for folk på det aseksuelle spektrum, der søger forhold. Jeg kan finde et link til den, hvis du er interesseret?

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...