Jump to content

.


Videospill

Recommended Posts

Velkommen til AVEN! :cake: Thank you for joining and introducing yourself! I'm going to move your thread to the Alternate Language forum so you can find others that speak Norwegian. But you're most definitely welcome here, and I hope you enjoy being a member!!

(Google Translated: Takk for innsatsen og innføring av deg selv! Jeg kommer til å flytte tråden til alternativt språk forum slik at du kan finne andre som snakker norsk. Men du er mest definitivt velkommen her, og jeg håper du liker å være medlem !!)

chocolate-fudge-cake-940x560.jpg

Thread moved from Welcome Lounge to Alt Lang.

-kelico, Welcome Lounge Moderator

Link to post
Share on other sites

Hei, Videospill. Jeg er ei jente på 28 år og kjenner heller ingen som er aseksuell. Er litt usikker på om jeg er faktisk aseksuell eller en slags mellomting, men tenker også det hadde vært fint å ha noen å snakke med. Send meg gjerne en PM :)

Link to post
Share on other sites

Hei er fra Norge også. Kjenner heller ingen aseksuelle her of har heller ikke møtt noen. Er også glad i videospill, men går for det meste i xbox her, men brettspill er morsomt det også :)

Er forresten en lukket Facebook gruppe for aseksuelle i Norge. Så hvis du er interessert så kan jeg legge ut linken her så kan du bli med :)

Link to post
Share on other sites

Välkommen till AVEN.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
mechanicalsunshine

Hei, en til nordmann her :) 

jeg kjenner ett par aseksuelle i virkeligheten, men ingen som jeg henger med til vanligvis, hadde sikkert vært gøy å snakke med noen. 

blir mest brettspill på meg, litt d&d og sånt. 

Har meld meg inn i den facebook gruppa også:)

Link to post
Share on other sites

Hei, nordmann her også.
Jeg er litt usikker på hva min seksuelle orientering er, 
men prøver fortsatt å finne ut hva det er, men tenker ikke så mye på det.
Hobby: gitarist/musiker/tegner/maler. Heltid: Student.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Jeg er også norsk. Er godt voksen, men har ikke funnet ut hvilken legning jeg har før nå. Kjenner ingen som er a-seksuell. Selv er jeg auto-seksuell da jeg ikke er uten seksuelle følelser, men jeg blir ikke tiltrukket av noen. Dette gjorde det vanskelig å finne ut hva som "var galt". Det er vel heller ikke så mye åpenhet rundt ulike seksuelle legninger i de miljøene jeg vanker i. Tror jeg egentlig kjenner noen aseksuelle, men tror neppe de noen gang vil innrømme at de er det. Det er så flott at flere unge nå står fram med den legningen de har og at det er mer aksept for det! Men jeg skulle ønske jeg kunne møte noen over 50 som jeg kunne møte og snakke med. Det blir ensomt å ikke kunne snakke om dette med noen på samme alder. Håper du finner, eller har funnet, mange å prate med!

Link to post
Share on other sites
warm-as-stone

Oi, dette er kult! 

Jeg har kjent min aseksualitet i mange år og pleide å være medlem her, men glemte helt om siden før jeg bare søkte på google "aseksuell i Norge" og fant den ganske nylige diskusjonen. Var litt overrasket at den finnes, men jeg synes det er veldig kult. 

Jeg er ikke norsk, jeg bare liker Norge og norsk språk altfor mye o.O  og gleder meg til hver mulighet til å øve norsken min, så om noen vil prater på norsk jeg vil bli glad å høre fra deg! Også spiller mye video- og brettspill. Jeg spiller brettspill med kollegaene mine nesten hver dag ved lunsjtider...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Girl from the North

Hei! Ser at det ikke har skjedd noe her på en stund, men jeg kjenner ingen aseksuelle (som jeg vet om..) og vil gjerne komme i kontakt med andre nordmenn som har det litt som meg. Jeg er 31 og bor i Oslo. Si gjerne hei! :)

Link to post
Share on other sites
mechanicalsunshine
19 hours ago, Girl from the North said:

Hei! Ser at det ikke har skjedd noe her på en stund, men jeg kjenner ingen aseksuelle (som jeg vet om..) og vil gjerne komme i kontakt med andre nordmenn som har det litt som meg. Jeg er 31 og bor i Oslo. Si gjerne hei! :)

For å være helt ærlig, jeg hadde helt glemt at den her tråden fantes... 0^0"  Greit nok å få litt mer aktivitet på den her sida tenker jeg! 
Er i Japan nå, men kommer tilbake til Bergen om sånn to uker nå >д< Kjenner ikke mangen aseksuelle, men en av de nære vennene mine har relativt nylig kommet ut som demi så det er jo kult!

 

Hei! 

Link to post
Share on other sites
mechanicalsunshine

Jeg vet at det finnes meet ups for aseksuelle her i Norge, spesielt da gjennom facebook gruppa The avengers mener jeg. Dere vet sikkert om det her alt, men tenkte jeg kunne nevne det bare i tilfelle... Har aldri dratt sjøl, men det er fordi det skjer mest i Oslo. Tenker det er en grei måte å møte andre aseksuelle på om man vil bli kjent med noen i virkeligheten :) 

Link to post
Share on other sites
mechanicalsunshine
17 hours ago, Girl from the North said:

Er den Facebook-gruppa lukket? Vil helst ikke at den plutselig skal dukke opp i feeden hvis jeg melder meg inn.. :)

yup, står at den er lukka!

Skjønner hva du mener, sjøl prøvde jeg å gjøre det sånn at ingen kunne se hva jeg likte og greier før jeg likte en ace side, fant ut at det ikke funka omtrent... 2 måneder etter jeg hadde likt den... etter en fyr i klassen kommenterte at man alltid vet hvem som likte noe på feeden etter hva slags post det var.. 

"og du liker alltid de meemene, og du liker alltid sånne nyhetsartikler," snur seg mot meg "og du liker alltid de skikkelig kleine seksuelle postene.."     ㅎ-ㅎ" 

Link to post
Share on other sites
mechanicalsunshine
6 hours ago, Videospill said:

Jeg syns det var litt dumt at den var lukket fordi det gjør så den er veldig vanskelig å finne. 

 

Alt som har med aseksualitet er så lukket, så usynlig. Føler at det er på tide at det blir mer åpent, mer snakket om og normalisert. Det er liksom vanskelig når  ''alle'' er så flaue rundt det og det må hviskes om. 

 

Er litt lei av det og forbi det. 

Vel, Asexual ACES er ikke en gruppe du kan bli med i tror jeg, men du kan like den, den ekke lukka eller no, og poster ganske morsomme "kleine seksuelle greier". 

 

11 hours ago, Girl from the North said:

@mechanicalsunshine Haha, det er kleint! :D Sorry at jeg ler, men det var litt morsomt. Skal prøve å unngå å gjøre det samme...

XP Det er ganske morsomt da, selv om akkurat da var jeg litt mer 0^0 ... Det var den gruppa ovenfor, Asexual ACES som var grunnen, så da vet du det! 

Link to post
Share on other sites
mechanicalsunshine
5 hours ago, Videospill said:

Ah, da tenker vi på forskjellige grupper.  Da misforstod jeg deg.

 

Den jeg tenker på er lukka og den er for aseksuelle og for de som kjenner aseksuelle eller noe. Syns det bare var synd at en sånn gruppe er lukket. 

Hvis det er The AVENgers vi tenker på, er det samme gruppe, jeg bare tenkte på ett eksempel av noe som ikke er lukket ellerno, så har man Asexual ACES hvis du hadde lyst å like noe på ace relatert på facebook. 

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...