Jump to content

Dansk: en sten fra mine skuldre


Chbian

Recommended Posts

Hej derude

håber ikke det gør noget at jeg deler mine tanker med jer. Efter jeg faldt over artiklerne på dr med Trine og Martin har jeg fundet fred med mig selv, og min seksualitet. Tænk der er nogen der er ligesom mig. Kan selv ikke fortælle hvor lettet jeg er over det. Ikke at skulle tænke: der er endnu en ting galt med mig. eller lægge skylden over på medicin (lider af angst og får derfor paroxetin). Hvilket nok heller ikke gør noget godt for min manglede lyst til sex. Jeg er 32 år, og først for nyligt mistet min mødom ikke fordi jeg havde lyst, men fordi jeg følte det lidt som en skam stadig at være jomfru.

Men kan godt savne tosomheden, med at dele hverdagen med en anden uden at skulle føle at sex SKAL være en del af det. Det med at ha en anden til at støtte sig til og bygge en fremtid sammen med. Så nu vil min jagt gå ind på en som mig. Med nedsat lyst eller slet ingen lyst til sex, men til fælleskabet. Men hvor skal man søge. Det at være asseksuel er jo stadig ikke helt i orden, set med samfundets øjne.

Men er så glad og lettet over at der er andre som mig. Hvis i læser dette håber jeg at i også ha fundet en fred med hvem i er ligesom jeg. Nu kan resten af verden bare komme an. og måske, hvis jeg er heldig, findes der en som kan elske mig for den jeg er ....

det var lidt fra mig.

håber du/i/vi får en rigtig god dag. Vil hvert fald nyde den i fulde drag selvom regnen kommer og går.

knus

Link to post
Share on other sites

Välkommen till AVEN :D Nu är inte jag dansk men jag kan väl svara ändå.

Visst är det trevligt att veta att det finns fler som är en själv? Jag kom över ordet asexuell tidigare än du, så jag hade inte hunnit uppleva några problem och kan hyfsat lätt undvika dom idag.

Den här sidan ger lite mer om man skriver på engelska (fler forum att delta i etc), men jag antar att om du vill hålla dig till danskarna (och oss som förstår danska) så är det väl inget fel med att skippa engelskan :P

Cheers :cake:

Link to post
Share on other sites

Kan godt engelsk men tænkte at jeg vil prøve på om jeg kan finde andre danskere eller nogen der kan forstå dansk. Bare i starten.

Det hele er så nyt for mig og hele den oplevelse af ikke mere at være alene. DEt er så fantastisk

Link to post
Share on other sites

Hvor er det fedt at læse din beretning :).

Man kan skrive på dansk eller engelsk herinde, som man vil, det kommer bare an på, hvem man vil have som publikum.

Det er så fedt at høre, at det nytter at nå ud til folk. At vi dels skal fokusere på at påvirke oplysningen i skolerne, men at der altså er en masse "voksne" mennesker derude, som også har fortjent at vide, at de ikke er alene. Også selv om man som du og jeg og mange andre (jeg er 37) sådan nogenlunde kan regnes med til "internetgenerationen", så er det ikke en garanti for, at man finder fx AVEN automatisk.

Jeg sidder i bestyrelsen for foreningen, og vi har et lille projekt i pipelinen, som jeg håber, vi slipper løs i løbet af et par dage, hvor jeg tror, din historie ville være god at have med. Det vil blive annonceret i Hej danskere, men hvis du ikke ser det, kan det være jeg skriver til dig og spørger, når det sker :).

Link to post
Share on other sites

Du skal være velkommen til at tage kontakt til mig. Og det var kun fordi jeg faldt over Martins interview på DR jeg opdagede aven. Men der er helt sikkert mere fokus på det og selvom der kun er 1 til 2 %af os så er det endnu vigtigere at holde sammen, og bekræfte at vi er ligeså normale som de andre.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...