Jump to content

AVEN BE/NL


theblackwatch

Recommended Posts

theblackwatch

Goed. Ik denk dat dit een betere plaats is om dingen uit te wisselen over een nederlandstalig forum...

Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand ideeën voor categorieën?

Volgen we de indeling van AVEN, hebben we er andere nodig?

Een aantal categorieën zou ik wel interessant vinden : zoals Vragen over aseksualiteit, Aseksuele relaties, een soort klaagmuur (rantings), mss ook iets waar je artikels kwijt kan enzo. En mss ook een off-topic board omdat een mens nu eenmaal af en toe eens moet ontspannen.

Nog ideeën?

Link to post
Share on other sites

Ik heb het link in het sticky bovenaan in dit forum gezet. Is dat in orde, of willen jullie eerst het forum een beetje ontwikkelen?

--El Peix, mod

Link to post
Share on other sites
Ik heb het link in het sticky bovenaan in dit forum gezet. Is dat in orde, of willen jullie eerst het forum een beetje ontwikkelen?

--El Peix, mod

Wow, I am very suprised to see this! How come you speak dutch? (Not sure if I should ask this in dutch or english)

Link to post
Share on other sites
You know dutch? very well, it appears! :)

Why thank you! 8) :D

How come you speak dutch? (Not sure if I should ask this in dutch or english)

Hehe :D Ik begrijp beide. Maar ik speak het eerlijk niet, eerder write ik het! :P En ik kan het ook lezen, maar gesproken begrijp ik het al helemaal niet. :( Het probleem is dat ik vaak niet de kans heb om het te horen of te oefenen.

(Eigenlijk ken ik een paar andere talen en ik heb een talent :oops: ervoor, daarom ben ik gemaakt tot mod van dit forum, hehehe) :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites

Hehe, dat was min of meer alles wat ik goed op school kon doen :P Je hebt duidelijk andere talenten! (je av is altijd indrukwekkend)

--El Peix

Link to post
Share on other sites

Als je wilt! Ik weet niet hoe vaak ik daar kan gaan, omdat ik Nederlands slechts zeer, zeer langzaam kan lezen en schrijven, maar ik zal registreren! :D

Volgens mij is jouw Nederlands zelfs beter dan mijn Engels, Peix :oops:.

Ik ben zekker dat dat niet waar kan zijn! Ik vind altijd dat Nederlanders en Vlamingen zeer goed Engels spreken; veel, veel beter dan de meeste Engelsen een andere taal spreken. Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat ik slechts een weinig Nederlands spreek! Ik duurde te lang zelfs om dit post te schrijven en ik moest bijna elk woord in het woordenboek opzoeken (dat is waarom ik het kan schrijven maar niet spreken; ik moet te lang eraan denken en mijn woordenschat is te klein). :lol: :P :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites
Hehe, dat was min of meer alles wat ik goed op school kon doen :P Je hebt duidelijk andere talenten! (je av is altijd indrukwekkend)

--El Peix

:oops: Dank je!

Link to post
Share on other sites
Als je wilt! Ik weet niet hoe vaak ik daar kan gaan, omdat ik Nederlands slechts zeer, zeer langzaam kan lezen en schrijven, maar ik zal registreren! :D

Joepie, meer volk :D:D.

Ik duurde te lang zelfs om dit post te schrijven en ik moest bijna elk woord in het woordenboek opzoeken

Maar toch, dat je al die moeite doet! Ik vind het erg goed van je. Ik heb me altijd al afgevraagd of Nederlands nu een moeilijke taal is om te leren. Hoe is het jou vergaan?

Link to post
Share on other sites

Hmm. Ik vind het niet zeer moeilijk -- ik heb vijf jaar Duits gestudeerd en ik vind dat het Nederlands eraan gelijkaardig genoeg is dat ik het kan begrijpen (met behulp van een woordenboek :P). Volgens mij is het Nederlands een beetje gemakkelijker dan het Duits. (Ik weet niet of het moeilijker is dan het Engels? Het Duits is ongetwijfeld moeilijker.)

Zo ook heb ik me het Catalaan onderwezen: het is gelijkaardig aan het Spaans en het Frans en was niet te moeilijk. :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites
theblackwatch
onderwijzd

Velen zeggen dat juist hierom Nederlands moeilijk is ... Omdat het zoveel uitzonderingen heeft. Daarom is Engels één van de gemakkelijkere talen, met toch noch de efficientie van een grote taal (kijk maar naar de enorme mogelijkheden van Engelse poezie, etcetera).

PS onderwijzen>onderwees>onderwezen om als voorbeeld te nemen, er zijn veel meer sterke werkwoorden in het Nederlands dan in het Engels, bijvoorbeeld eat>ate>eaten. Komt neer op puur taalgevoel...

:? Is gecompliceerd, daarom een extra BRAVO voor Peix die zoveel moeite doet! :D

Link to post
Share on other sites

:D Dank je BlackWatch! *verandert*

Ja, het is waar dat er meer sterke werkwoorden in het Nederlands zijn, ook in het Duits zijn er veel meer dan in het Engels... :?

Ik zou moeten verondersteld hebben dat wijzen sterk is... in het Duits is het woord weisen ook sterk. Bah. Ik ben te moe :P (j/k, dank je) :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites
theblackwatch

Bin>war>gewesen

Ben>was>gewezen

Inderdaad dat het Duits op Nederlands lijkt, maar Nederlands heeft al vroeger haar tegenwoordige vorm aangenomen, daarom dat het minder 'stroef' is.

Oudere talen zijn vlotter te spreken, zoals Engels, Frans en Nederlands (Nederduits). Hochdeutsch daarentegen is een vrij recente taal, en daarom zo HEIL DEUTSCHLAND UBER ALLES stroefachtig :lol: .

Link to post
Share on other sites

Dat is waar. En Nederlands is minder gecompliceerd dan het Duits (hoewel ik niet weet of het minder gecompliceerd is dan het Engels).

En Nederlands klinkt veel minder "stroef" dan Duits, dat is absoluut waar. :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites
theblackwatch
Dat is waar. En Nederlands is minder gecompliceerd dan het Duits (hoewel ik niet weet of het minder gecompliceerd is dan het Engels).

En Nederlands klinkt veel minder "stroef" dan Duits, dat is absoluut waar. :D

--El Peix

Dat Nederlands makkelijk is, blijf ik wel betwisten... Leg dat maar eens uit aan al die migranten die nog 'n eens naar de bakker kunnen... :?

:lol: Nederlands is cool, maar het is geen spreektaal. Praten is al erg genoeg, laat staan dichten of speeches verzorgen...

Link to post
Share on other sites

Grammaticaal makkelijker dan het Duits is het wel, aber makkelijk is het niet. Ook is er het probleem (en het kan wel een probleem zijn voor mensen die Nederlands willen leren) dat Nederlandstalige mensen zeer vaak aan vreemdelingen in het Engels praten, en dat ze het zeer goed spreken. Daarom leren ze geen Nederlands. :D :P

--El Peix

Link to post
Share on other sites
theblackwatch

Nederlanders gebruiken ook veel anglicismen, Vlamingen minder.

Persoonlijk vind ik dat 'ordinateur' logischer is dan 'computer'...

Peix, btw (kijk weer een anglicisme), wat vind je van het forum? Begint er mooi uit te zien? Allemaal dankzij de tekenkundige talenten van Ereinion en de coderingsknobbel van ChibiFirli... :D

Link to post
Share on other sites

Mooi! :D Ik heb slechts een beetje gezien, maar het ziet er reeds goed uit! Een beetje klein maar het is nog jong... :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites

Ah, ik heb nagedacht... waarom is "ordinateur" logischer dan "computer"? Komt het niet van het Frans precies zoals "computer" van het Engels? :?

--El Peix

Link to post
Share on other sites
theblackwatch

Een computer is iets dat ordent en geordineerd wordt...

Waarom het dan in godsnaam "computer" noemen?

Ik volg de Fransen hierin...

En waarom hebben Nederlandstaligen, net als Afrikaners, niet gewoon computer vertaald? We zouden dan wel op 'ordinator' gekomen zijn, of zo...

Link to post
Share on other sites

Een computer is hoofdzakelijk iets die berekeningen maakt (of "computes")! In het Nederlands bestaat het woord "compute" niet maar in het Engels, waarvan (?) het woord computer komt, is het zeer logisch.

En waarom hebben Nederlandstaligen, net als Afrikaners, niet gewoon computer vertaald? We zouden dan wel op 'ordinator' gekomen zijn, of zo...

Heb geen idee. :D

In het Spaans dat men in Spanje praat zegt men "ordenador". In Latijns-Amerika heeft men het Engels vertaald en zegt "computadora".

Een weinig taaltrivia voor jullie :D

--El Peix

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

zijn er inmiddels nog nieuwe vlamingen bijgekomen? Laat maar iets weten.

We hebben een acuut tekort aan vlamingen op ons forum!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...