Jump to content

Anyone from Norway or Scandinavia here?


Pamina

Recommended Posts

I'm from Norway and have never met anyone who said they were asexual. It would be awsome to find asexual or autosexual friends from Norway or Scandinavia above the age of 40! I'm 53.

Link to post
Share on other sites

I was born here in the United States but an Ancestry.com DNA test shows a majority of my DNA (26%) to be Scandinavian. My sister comes in at a whopping 46%.  

Link to post
Share on other sites

Welcome @Pamina  Have you tried the meetup mart?  Perhaps there are folks in your area.  I'm from Idaho (USA).  I did the Ancestry.com DNA test too.  I have a small amount of Scandinavian in me as well.  

Link to post
Share on other sites
Florence1966

Hi, im also  from Bergen, Norway.

 

Im 50 years old.

Nice to know that  there are people like me "up here north".

 

 

Link to post
Share on other sites

I'm Swedish but I'm not 40+ yet, despite feeling like it. I've found that here in Sweden most people that identify as ace are either trans or questioning transitioning. 

Link to post
Share on other sites

Hi Pamina:

 

I am mainly Scandinavian with some French and English.

 

Here in the USA, I find that people are embarrassed by being asexual.  Hollywood makes such a bid deal about sex that MANY who are not interested in it feel abnormal.

Link to post
Share on other sites
Leftover_Right

I'm Swedish, but live in the US (Missouri). I only discovered that there was such a thing as asexuality after I moved here, I think that would have saved a few relationships when I was younger. I lived in Oslo 1998-1999.

Link to post
Share on other sites
warm-as-stone
On 1/4/2017 at 10:24 AM, oskietje said:

I'm Swedish but I'm not 40+ yet, despite feeling like it. I've found that here in Sweden most people that identify as ace are either trans or questioning transitioning. 

That is interesting. I have never noticed that before. But now that I think back on the Swedes I have encountered on Ace-book.... you may well be right. 

Link to post
Share on other sites
Florence1966

I have tried to  find out if there are any "ace"  groups or organizations  in Norway, but so far i havent found any.    I know that ace people participated in Oslo pride last year, so they do exist, and very happy that you"Pamina" started this thread. Were actually from the same town.

Im not a loneley person, but at times i feel really alone about  being ace). When i tell others, they say to me: ohh, you just havent met the "right one"  , or,   how sad not wanting sex!!! Is it really possible  not having a need for it?  No one seems to understand this. Even my doctor said he didnt belive there was a thing called asexuality ( a good doctor though )

  Anyway , im quite happy that i found out  what i really was, that asexuality   exists, and that there are others who feel the way i do.

Very happy to have found AVEN, and all of you who understand.

Wish you all the best for the new year,!!!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Takk for hyggelig svar, Florence! Godt at det finnes andre i Norge som er aseksuell og over 40! Jeg håper flere får høre om legningen og våger å stå fram som aseksuell. Jeg tror det er få i Norge som kjenner til dette. Dermed går folk i årevis og tror at det er noe "feil" ved dem siden de aldri blir forelsket. Jeg blir veldig glad i andre mennesker, men jeg har aldri følt meg tiltrukket av andres kropp. Har likevel hatt flere kjærester, men forholdene har ikke vart så lenge. Det er deilig å endelig finne ut at jeg har en legning som jeg deler med mange andre! Jeg tror vi er mange og jeg har en mistanke om at jeg kjenner flere som er som oss. Jeg bor på Landås. Vil du fortelle hvor du bor? Herlig å møte en fra Bergen her! :)

Link to post
Share on other sites

Hei Pamina.  Så kjekt å høre fra deg!!  Tenk, at vi bor i samme by!   Helt utrolig flott.

Ja, jeg har en historie som er lik mange andres "her inne".      Jeg gikk i mange år og lurte på hva som var galt med meg,  hvorfor jeg aldri følte meg tiltrukket av noen , og  hadde null interesse for sex. Derfor var det utrolig deilig og befriende å oppdage AVEN , at det å være aseksuell faktisk er en legning og at der er andre som føler akkurat det samme som meg.  Nå føler jeg meg ikke rar og nedfor lengre, derimot glad og lettet.  Jeg kan som deg bli veldig glad i andre mennesker, men ikke noe mere enn det.

Jeg var gift i mange år med  en mann med "stort behov", og du kan vel selv tenke deg hvilke lidelser og konflikter det medførte.   Har truffet noen nye menn etter bruddet, men det er blitt kortvarig. Med en gang de vil noe mere, backer jeg ut.  Ja , jeg tror også det er mange som oss der ute.

Blir litt forvirret av dette med gender i profilen.  Skal man skive ens eget kjønn, eller det kjønnet man foretrekker?   Det står jo "preferred gender" i profilen, og da tolker jeg det sånn at jeg som kvinne da skriver menn, eller male..siden jeg er hetero.

Ja, og jeg bor for tiden i Sandviken, men skal snart flytte i ny leilighet i Damsgårdssundet. 

Ha en strålende helg. Vi prates.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...